شینگل

احتمالا قصد داشته باشید که قبل از شروع فصل سرما دستی به سر و روی خانه­تان بکشید تا زمستان راحتی را سپری کنید. یا صرفا می­خواهید خانه­تان را بفروشید و نیاز به یک تعمیر کلی دارید. در این حالت اگر سقف شیدار دارید پرداختن به این سقف جزو ملزومات کارهای شماست و در هر دو صورت احتمالا به دنبال کسب اطلاعات بیشتری در مورد انواع سقف شیب دار خواهید بود و در صورتی که انتخاب شما شینگل باشد باید در مورد انواع شینگل تحقیق کنید. البته این را بدانید که شینگل بهترین انتخاب در این گونه موارد است.

. بعضی از انواع شینگل نسبت به بقیه ارجحیت دارند و برخی دیگر از نظر هزینه نصب و دشواری نصب متفاوت می باشند. موارد دیگری که روی انتخاب سقف و شینگل مورد نظرتان می­تواند تاثیر گذار باشد مبحث انرژی، مقاوت و دوام این گزینه­های احتمالی­ست که صاحب­خانه­ها به عنوان یک مزیت یا ویژگی مهم در نطر می­گیرند.

اگر بخواهیم چند گونه از مهم­ترین و در دسترس­ترین شینگل-ها را نام ببریم این موارد هستند:

1. شینگل آسفالتی

2. شینگل فایبرگلس

3. شینگل سفالی

4. شینگل متالی

5. شینگل چوبی

6. شینگل سنگی

شینگل آسفالتی

شینگل آسفالتی بیشتر از انواع دیگر شینگل در بازار وجود دارد و این به دلیل محبوبیت این نوع از شینگل است. برخی از ویژگی های این نوع شینگل که باعث عمومیت بیشتر در بین مردم شده است عبارتند از:

· نصب و خرید این نوع شنیگل آسانتر و ارزانتر از انواع دیگر است.

· طول عمر شینگل آسفالتی بین 20 تا 25 سال می باشد و طول عمر بالایی محسوب می­شود.

· انرژی را به خوبی درون خود نگه می­دارند و باعث کم شدن هزینه­های مصرف انرژی شما می­شود.

· نصب شینگل آسفالتی بسیار آسان است به طوری که نیاز به تخصص ویژه­ای ندارد و مردم خودشان می توانند سقف خانه خود را نصب کنند.

· شینگل آسفالتی در رنگ های بسیار متنوع و طرح های فراوانی وجود دارد که بعضی از آنها حتی حالت طرح چوب نیز دارند و اشکال زیبایی را ارائه می­دهد.

در حالیکه، شینگل آسفالتی برای خانه های مسکونی طراحی شده است ولی تنها برای سقف شیب دار مناسب است و اگر خانه­تان از دسته خانه­هایی است که سقف تخت دارد شینگل اسفالت گزینه خوبی برای شما نیست. در اینجا به چند مورد از مشکلات استفاده از شینگل آسفالتی می پردازیم:

معایب شینگل آسقالتی

· شینگل آسفالتی به راحتی نمی توانند تغییرات دمایی را مدیریت کند و این مورد در روزهای خیلی گرم و خیلی سرد مشکل­ساز می­شود

· شینگل آسفالتی اگر در معرض طوفان­های شدید قرار بگیرد آسیب می­بیند

شینگل فایبرگلاس

یکی دیگر از انواع شینگل که در بین مصرف­کنندگان مقبولیت خوبی دارد، شینگل فایبرگلس می باشد. این مدل شینگل شامل کفی فایبرگلس می باشد و لایه ضد آب در کف آن با رزین نصب شده است. شینگل فایبر گلاس به این شکل ساخته شده است که آسفالت با مواد معدنی ترکیب می­شود و به صورت یک لایه روی آن قرار می­گیرد و این شینگل را می­سازد. این لایه فایبر گلاس اضافه باعث ایجاد 2 خاصیت بی نظیر در این مدل شینگل شده است که باعث می­شود در درجه اول شینگل فایبرگلاس در مقابل آتش مقاوم می­شود و در درجه بعدی کاملا ضد آب می­شود که یک مزیت فوق العاده است. و اگر دنبال یک بام مقاوم در برابر باد و طوفان هم می­گردید میتوانید از این جنس شینگل استفاده کنید.

شینگل سفالی

اگر می­خواهید ظاهر خانه شما شکلی زیبا و رویایی به خودش بگیرد از شینگل سفالی استفاده کنید. چرا که این شینگل از لحاظ زیبایی فوق­العاده است و به سقف شما جلوه می­دهد. که همین گزینه جزو مزایای ویژه این نوع از شینگل است. همین­طور مقاومت بالایی دارد و تا 80 سال نیازی به تعویض پیدا نمی­کند.